Broccoli eten voor een betere hormoonbalans en minders PMS klachten, wie wil dat nou niet?

Broccoli, een groente waar we in Nederland mee opgroeien. Ik denk dat iedereen het hier weleens heeft gegeten. Persoonlijk vind ik het heerlijk om te eten, maar deze geweldige groente helpt ook nog eens bij jouw hormoonbalans. Ik ga je vertellen hoe dat komt…

Broccoli behoort tot de kruisbloemige groentes en al deze groenten bevatten het stofje di-indolmethaan ook wel DIM genoemd. Deze stof helpt jouw lever met het afvoeren van alle stoffen in jouw lichaam, waaronder ook de overtollige hormonen.

broccoli gif

Veel #pms klachten komen door een teveel aan oestrogeen, ook wel oestrogeendominantie genoemd. Dit ontstaat vaak als de lever moeite heeft met het afvoeren van alle afvalstoffen uit het lijf…pms klachten zoals pijnlijke borsten, hevige menstruaties, vetopslag op benen en billen, migraines ontstaan dan erg snel.
Het goede nieuws is, dat je jouw lijf vrij gemakkelijk kunt ondersteunen, door meer kruisbloemige te eten. Broccoli is de echte topper uit die familie. Maar ook bloemkool spruitjes, rode kool, boerenkool, radijs, spitskool en paksoi bevatten dit geweldige stofje.

Wil je jouw lever echt een boost geven? Neem dan de broccolikiemen! Zij bevatten per 10 gram ongeveer evenveel DIM als in 300-500 gram broccoli. 

Hoe makkelijk en lekker kan het zijn om zo aan je hormoonbalans te werken?
Laat je me hieronder weten als je ermee aan de slag gaat?

-xxx- Kirsten