Eet 2 paranoten per dag voor je hormonen!

Een snelle, simpele en lekkere tip vanuit mij, speciaal voor jouw hormonen. Eet twee paranoten per dag zodat jij jouw schildklier helpt om goed te functioneren!

De schildklier

De schildklier is onder andere verantwoordelijk voor onze energie, temperatuur en groei van het lichaam. Het werkt echt door tot in de kern van onze cellen en is daarom zo ontzettend belangrijk. Als jouw schildklierhormoon niet optimaal functioneert dan kan je last krijgen van;

– menstruatie problemen
– overal wat voller op het lichaam
– laag metabolisme
– moeite met afvallen (of aankomen)
– afbrekende nagels
– vaak koude handen en voeten
– weinig energie
– veel vocht vasthouden
– depressieve gevoelens
– onvruchtbaarheid
– laag libido
– droge huid
– dun en langzaam groeiend haar
– pms klachten

Vaak komen deze klachten voor bij een trage(re) schildklier. Je kunt een test laten doen voor het functioneren van je schildklier, maar je kan ook je basale lichaamstemperatuur meten. Elke ochtend als je wakker wordt (voor je uit bed stapt) moet je jouw temperatuur meten (2 cijfers achter de komma). Doe dit bij voorkeur dagelijks, maar anders een tijdje zodat het jouw een indicatie geven. Heb je vijf dagen achter elkaar (start dag 1 cyclus) onder de 36,5 graden, dan kán je een trage schildklier hebben.

Selenium

De mooie braziliaanse paranoten helpen jouw schildklier omda ze vol zitten met selenium. Selenium is een mineraal dat jouw lichaam zelf niet aan kan maken, maar wél nodig heeft.

Selenium hebben wij onder andere nodig voor een goede werking van de schildklier, sterke nagels, het behoud van cellen en weefsel en draagt bij aan een gezond immuunsysteem.

Hoewel je niet echt grote hoeveelheden per dag nodig hebt, hebben veel vrouwen een tekort aan selenium in het lichaam. Vandaar deze hele simpele tip!

2 paranoten per dag is voldoende!

Teveel selenium kan het lichaam niet aan, dus ga niet opeens een hele zak noten per dag opeten, maar gewoon 2 tot 4 stuks is prima!

Andere opties;

Houdt je echt niet van de paranoten? Dan zijn er nog meer opties om extra selenium binnen te krijgen. Denk aan;
– schaal- en schelpdieren
– (vette) vis
– zeegroenten en zeewieren
– eigeel
– kip

Ik hoop dat je inmiddels al de zaden & pitten gebruikt, zo niet. Doe dat dan 😉 Dit is een mooie extra toevoeging aan je voeding om jouw cyclus te ondersteunen. 

Het kan zo simpel zijn…..

Liefs,
Kirsten


PS…..volg je me al op instagram?

Kirsten Franken

Hi, prachtige vrouw!
Welkom in de wondere wereld van jouw cyclus, ontspanning en een geweldig leven! Lees hier hoe ook jij gelukkiger, makkelijker en met meer energie door het leven kunt gaan. Liefs, Kirsten

-x- love your cycle

Download het gratis e-book

10 tips voor een ontspannen menstruatie!

Ben je ook zo klaar met PMS klachten die elke maand weer voorbij komen?

I got you babe!

Speciaal voor jou mijn 10 beste tips om de klachten te verminderen en heerlijk ontspannen door jouw menstruatie heen te komen!

Je ontvangt hem binnen een paar minuten in je mailbox!
Check je spam, mocht je hem niet zien 😉