Gevoel – extra spanning door het corona virus!

Corona, we kunnen er met zijn allen niet meer omheen. Het is er en we zullen onze uiterste best moeten doen om het weer te laten verdwijnen. Dagelijks komen er nieuwe maatregelen voor onze samenleving voorbij die invloed op ons hebben.

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen……als hooggevoelige merk ik dit direct aan mijn lijf. De afgelopen dagen liep ik rond met veel spanning in mijn lijf. Mijn gedachten gingen alle kanten op en namen nooit even pauze én ik was zó nerveus. Voor mij ook de reden om het weer op ‘papier’ te zetten en met jullie te delen. Er zijn vast meer mensen die dit nu ervaren toch?

Sommige mensen zijn nou eenmaal gevoeliger voor vibraties van anderen en ik merk juist op dit moment er veel prikkels bij mij binnen komen die was lastiger te verwerken zijn dan normaal. De maatregelen zorgen er ook voor dat de #introvert mensen onder ons, zich even iets minder kunnen afzonderen, dan wel opladen.

Wellicht herken jij de volgende dingen ook..

  • Geen moment meer alleen op een dag, want iedereen is thuis aan het werk
  • Gespannen energie die buiten hangt en die je onbewust oppikt
  • De continue stroom van (negatieve) informatie/nieuws
  • Spanning in je lijf door wellicht minder inkomen of minder werk
  • Angst om zelf ook ziek te worden

Het is niet gek dat we allemaal een beetje van slag zijn omdat ons dagelijkse leventje (ook wel onze sleur) opeens anders is. Om ervoor te zorgen dat we niet helemaal doordraaien of gek worden thuis, hier een aantal tips om ervoor te zorgen dat je niet meegenomen wordt in de slechte vibraties!

1. Pak een moment voor jezelf

Als je nu 24 uur per dag mensen om je heen hebt, probeer dan dagelijks één of twee momentjes voor jezelf te pakken. Ga even alleen buiten een rondje wandelen, lees een half uurtje een boek, neem een warm bad…..wat dan ook goed voelt voor jou. Maar even alleen en het liefste in totale stilte. Laadt je even helemaal op.

2. Blijf ademhalen

Ademhalingsoefeningen kunnen ervoor zorgen dat de spanning in je lijf zakt. Merk je bijvoorbeeld dat je wat sneller ademt dan normaal? Bouw dan even een paar minuten in om adem te halen. Hoe?

  • Ga ergens rustig zitten en zorg dat je niet gestoord kunt worden.
  • Adem 4 seconden in
  • Houdt je adem 2 tot 4 seconden vast
  • Adem in 8 seconden uit
  • Herhaal dit 10 keer

Of je kan snel naar deze blog. Hier geef ik je nog een voorbeeld zodat je vaker even kunt stilstaan bij je ademhaling!

3. Beperk het nieuws

Het is super belangrijk om bij dit soort dingen op de hoogte te blijven, maar je hoeft niet elke 10 minuten bezig te zijn met het laatste nieuws. Probeer voor jezelf 2 momenten op de dag te prikken dat je even het laatste nieuws checkt. Kort en bondig. Meer negativiteit heb je niet nodig en ook niet nog meer prikkels. – zet je push berichten uit – plan 2 momenten per dag in – na je nieuws update, even de ademhalingsoefening doen

4. Positiviteit

We zitten (bijna) allemaal aan huis gebonden de komende weken. Voor de één verschrikkelijk, voor de andere heerlijk. Veel mensen denken momenteel aan de dingen die ze allemaal niet kunnen of mogen doen. Echter is dit een manier van negatief denken. En negatief denken zorgt ervoor dat je je niet top voelt. Dus wat kan je dan doen? Andersom gaan werken. Denk eens aan alles wat nu opeens wel kan en geniet ervan als je ermee aan de slag gaat. Bij mij is dit bijvoorbeeld; tijd voor een grote lente schoonmaak, 2x per dag wandelen in de zon, op mijn gemak tekenen en bloggen, gewoon even niks doen, in de tuin werken etc.

5. Connecten

Aangezien we altijd druk, druk, druk zijn we vaak geen tijd meer voor elkaar. Even snel een appje aan het einde van de dag of op iemands verjaardag, de rest zien we wel via social media, toch? Probeer deze weken eens de tijd te pakken en connecties met anderen weer aan te halen. Ik weet dat we niet op bezoek mogen, maar pak die telefoon weer eens. Niet appen, nee bel eens iemand op. Vraag hoe het echt gaat, wat er speelt, of je iemand kunt helpen etc. Wedden dat het goed voelt en gewaardeerd wordt?

6. Even aarden

Alle negatieve vibraties die nu in de lucht hangen kunnen bij hooggevoelige mensen echt van alles veroorzaken. We worden zo meegesleurd door emoties van anderen dat we soms niet meer weten of we nou onze eigen emoties voelen of die van iemand anders. Daarom kan het zó goed zijn om even te aarden. Klinkt zweverig, maar het helpt echt super goed. Er zijn meerdere manieren om dat te doen, maar hierbij alvast eentje en dan zal ik binnenkort een blog eraan wijden.

  • Zet beide (blote) voeten stevig op de grond
  • Adem een paar keer diep in en uit
  • Visualiseer dat je bij elke uitademing je alle negatieve energie de grond in stuurt
  • Visualiseer dat je bij elke inademing positiviteit binnen krijgt (wit licht)
  • Herhaal dit een paar momenten, totdat je merkt dat je je beter voelt.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen! Deze crisis laat mij weer zien hoe gaat het voor mensen is om dicht bij zichzelf te blijven en niet met de kudde mee te gaan. Het laat mij zien, dat het tijd is om jullie weer vaker een blog voor te schotelen.

Laat je me weten of je één van bovenstaande tips hebt gebruikt? Zou ik leuk vinden!

-xxx- keep breathing

PS…wil je geen blog missen? Volg me dan ook via facebook of instagram

Wat je ook leuk kan vinden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *